آیا کنکور ۹۹ به تعویق می افتد؟



محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آستانه دوران جمع بندی نوروز ۹۹ کنکوریها با شیوع همه گیر ویروس کرونا در جلوی دوربین ها ظاهر شد تا در مورد تعویق کنکور۹۹ و تعطیلی مدارس به دلیل کرونا با خبرنگاران گفتگو کند .

تا بدین لحظه رسمی ترین و معتبر ترین خبر در مورد تعویق کنکور۹۹ ، آن هم به دلیل تغییر برنامه امتحانات پایان ترم نهایی پایه دوازدهم دبیرستان است .

آیا مدارس در سال تحصیلی 99-98 مطابق سال های پیش به اتمام میرسد؟

پاسخ:مدارس پس از بازگشایی ۴ تا ۶ هفته ادامه فعالیت می‌دهند

با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا و جبران این تعطیلات در سال تحصیلی جاری وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رئیس‌جمهور تشکیل‌شده همین مبحث مطرح‌شده است و برای ما مهم است این تعطیلات سال تحصیلی آینده را تحت تأثیر قرار ندهد.

در مورد بازگشایی مدارس ستاد ملی مبارزه با کرونا هر زمان که مشخص کند مدارس بازخواهد شد و ما متناسب با زمان ازدست‌ رفته اقدام خواهیم کرد، البته مدارس ما برای جبران زمان از دست‌ رفته از طریق فضای مجازی، آموزش‌های تلویزیونی و … به جبران این زمان اقدام می‌کنند لذا با احتساب آموزش‌های مجازی که داده می‌شود زمان از دست رفته را به دست خواهیم آورد. از دانش آموزان و کنکوریها میخواهیم در این دوران از زمان خود بخوبی استفاده کنند و انگیزه برای موفقیت کنکور را در خود بالا ببرند .

تحلیل تعطیلی مدارس با توجه به این صحبت: پس زمان دقیق بازگشایی مدارس مشخص نیست اما اگر مشکلات ادامه دار باشد به احتمال کلاس های درس مدارس تا قبل از فصل تابستان برگزار میگردد و به اتمام می رسد و کنکور بعد از آن خواهد بود .

تکلیف برگزاری کنکور 99  و تاریخ دقیق آن چیست؟

پاسخ:کنکور ۹۹ به فاصله ی 20 روز پس از پایان امتحانات نهایی برگزار می شود

او افزود: با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت آموزش‌ و پرورش می‌تواند تقویم زمانی مدارس را جابه جا کند و اختیاراتی را به شورای آموزش‌ و پرورش استان‌ ها می‌دهیم تا بین 4 تا 6 هفته پس از بازگشایی مدارس سال تحصیلی را ادامه دهند.همچنین کنکور ۲۰ روز پس از پایان امتحانات نهایی انجام خواهد شد تا استرس کنکور از داوطلبان دور شود و با خیالی آسوده به دوره کتب خود بپردازند و کنکور ۹۹ را جمع بندی کنیم .

تحلیل تاریخ برگزاری کنکور 99 با توجه به این صحبت: پس تاریخ برگزاری کنکور ۹۹ به تاریخ اتمام امتحانات سال دوازدهم بستگی دارد اگر تعطیلی مدارس ادامه دار باشد و اتمام آن به تعویق بیافتد متعاقباً کنکور 99 نیز به تعویق می افتد.

نگرانی مشمولین  خدمت سربازی در مورد برگزاری کنکور 99

هنوز اعلام نظر رسمی در مورد مشمولین سربازی که در کنکور ۹۹ ثبت نام کرده اند صورت نگرفته است اما فعلا نیازی به نگرانی این عزیزان نیست و به احتمال زیاد اگر به علت تعطیلی مدارس و تعویق کنکور تغییری در تقویم آموزشی سال 1400-99 صورت گیرد قوانین مشمولیت این دسته از داوطلبان نیز متناسب با آن تغییر خواهد کرد و هیچ داوطلب پسر که به دلیل تغییر تاریخ کنکور ۹۹ مشمول به خدمت بحساب می آید در سیستم نظام وظیفه غیبت نخواهد خورد ؛ پس بهتر است قکنکوریها فقط به استفاده حداکثر و جمع بندی صحیح دروس کنکور متمرکز شوند و از زمان طلایی باقی مانده نهایت استفاده را ببرند

جمع بندی پایانی تعویق کنکور 99

کنکوریهای عزیز تا کنون رسمی ترین خبر در مورد عقب افتادن کنکور 99 همین خبری قطعی تغییر تاریخ کنکور” است که منتشر کرده ایم لطفا به شایعات و ذکر تاریخ های مختلف توجه نکنید در صورتی که خبر رسمی تاریخ دقیق برگزاری کنکور ۹۹ از سوی سازمان محترم سنجش اعلام گردد در همین مقاله و در صفحه ی اخبار کنکور منتشر میگردد.

هنر یک کنکوری در این ایام حفظ آرامش و ادامه ی روند مطالعاتی با کیفیت بیشتر است برنامه ریزی نیمسال دوم خود را همانند گذشته ادامه دهید؛ امیدست با افزایش انگیزه کنکوریها در عید در ماه اسفند و کنترل خواب کنکوریها بتوانند با نهایت تلاش و پشتکار در این روزهای حساس گام های بلندی در جهت موفقت خود بردارند ؛ همچنین پیشاپیش با تبریک سال نو مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار برای همه ی شما آرزوی موفقیت دارد.



برنامه ریزی تلفنی کنکور۱۴۰۰ .مشاوره تلفنی کنکور علیرضا افشار ـ مشاور تحصیلی استاد افشار.مشاور کنکور ۱۴۰۰ کنکور ,مدارس ,زمان ,تاریخ ,برگزاری ,تحصیلی ,تعطیلی مدارس ,برگزاری کنکور ,تاریخ دقیق ,پایان امتحانات ,امتحانات نهایی ,پایان امتحانات نهایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان mahoor.home.decor چیت دانلود | مرجع دانلود انواع چیت و کدتقلب بازی ها Clash shop سرباز حق ICEDOTA خبر جدید,خبر جدید بازیگران,خبر جدید هنرمندان,,خبر جدید خوانندگان, ماهان وب