مهارت در طراحی لوگو – قسمت دوم

دنیای اطراف ما سرشار از طراحی لوگو است. لوگوها معرف شرکت‌ها، برندها و ایده‌ها هستند. همان طور که محصولات و شرکت‌ها جزیی از زندگی روزمره ما هستند، لوگوها نیز هر یک برای ما مفهوم به خصوصی دارند. تمام مشتری‌ها همواره به دنبال یک طراحی پیشرفته و چشم‌گیر از لوگوی محصول و یا کمپانی خود هستند. در این مجموعه مطالب مهارت در طراحی لوگو در سایت هزارویک‌بوم همه آنچه لازم است برای ارتقا مهارت خود در طراحی لوگو بدانید، آورده شده است. در قسمت اول با نکاتی برای شروع و آماده‌سازی آشنا شدید. اینک قسمت دوم:
 

طراحی اولیه لوگو

15. با استفاده از گرید یک لوگوی ماندگار خلق کنید

15

زمانی که ریموند لووی برای طراحی لوگوی شرکت نقتی شل انتخاب شد، از روش طراحی آییک برای طراحی این لوگو استفاده کرد. این لوگو از سال 1971 تغییر چندانی نداشته است.

در این طراحی هر یک از خطوط لوگو دقیقا بر گرید منطبق نیست اما آنچه مسلم است گرید بخش اساسی این طراحی که از طراحی‌های پیش از خود قوی‌‌تر و شاخص‌‌تر است، را تشکیل می‌دهد.

آنچه در فرآیند طراحی لوگوی شل رعایت شده بسیار آموزنده است و می‌تواند به اندازه یادگیری اصول هنر در ایجاد مهارت برای خلق لوگو موثر باشد.

16. از سیستم‌های گرید و اشکال هندسی مناسب و مرتبط استفاده کنید

16

بهترین مثال برای یک سیستم گرید مناسب برای لوگو که یک طراحی لوگوی بسیار موفق بود، لوگوی موزه یهودی‌ها در نیویورک است.

طراحان این لوگو، برند مورد نظر را کاملا بر مبنای سیستم گرید ستاره داوود خلق کردند و نتیجه آن یک هویت خاص و چشم گیر بصری بود.

استفاده از یک راهنمای طراحی لوگو، باعث شد این لوگو یک نماد و مفهوم قدیمی‌را به شکلی نو به یک موزه در دنیای مدرن نسبت دهد. استفاده از سیتم گرید و اشکال هندسی مرتبط می‌تواند به لوگو قدرت بخشد و آن را از یک طراحی معمولی به یک طرح بی نظیر تبدیل کند.

17. لوگوی خود را با گریدهای ریاضی، اندازه‌ها و هندسه خیالی بیش از حد منطقی نکنید

17

در تغییر لوگوی یاهو در سال 2013، از یک طرح ریاضی به عنوان راهنمای ساخت لوگو استفاده شده بود. طراحان این لوگو برای توضیح فرآیند دقیق طراحی خود یک ویدئو نیز منتشر کردند. آنها حتی برای زاویه 9 درجه علامت تعجب نیز توضیحی ریاضی داشتند. این توضیحات ریاضی برای بسیاری افراد قانع کننده نبود و طراحی به طور گسترده ای مورد انتقاد قرار گرفت.

لوگوی 2013 یاهو مثال خوبی برای منطق بیش از حد در طراحی لوگو  بود و نشان می‌داد که استفاده از اندازه گیری‌های دقیق ریاضی الزاما به طراحی بهتر منجر نخواهد شد.

18. طرح خود را روی کاغذ بیاورید

19

درک بهتر آنچه باید در طراحی شما باشد در طرح‌های ابتدایی رخ می‌دهد. اغلب اوقات لازم است این طرح‌ها روی کاغذ پیاده شوند. این کار به شما این امکان را می‌دهد پیش از آن که در کامپیوتر درگیر جزییات طرح شوید، تجربه‌های مختلفی از نمای کلی طرح خود داشته باشید.

همیشه وسوسه اینکه اول به سراغ کامپیوتر بروید وجود دارد. اما طراحان موفق همواره پیشنهاد می‌دهند پیش از هر چیز از کاغذ و قلم برای طراحی استفاده کنید. زیرا برای پیاده کردن ایده‌های اولی راه سریع تری محسوب می‌شود. مهم نیست این طراحی خوب باشد، مهم این است که بیان گر ایده شماست و شما آن را به خوبی می‌فهمید.

19. وکتورها را ایجاد کنید

18

برخی از طراحان، پس از اینکه با کشیدن طرح اولیه کار خود را آغاز کردند، کار خود را با طرح‌های فنی تر روی کاغذ گرافیکی ادامه می‌دهند. اما بهترین راه برای جلوگیری از خستگی تکرار طراحی لوگو این است که با استفاده از بردارها آن را شکل دهید. در اینجا Illustrator CC نرم افزاری است که می‌تواند به شما کمک کند بدون اینکه کیفیت کار تغییر کند، طراحی خود را در اندازه‌های مختلف تست کنید.

تایپوگرافی

20. تایپ‌فیس خود را با دقت انتخاب کنید

20

تایپوگرافی فاکتوری مهم برای یک لوگوی خوب است. شما دو راه برای انتخاب تایپ فیس دارید: می‌توانید یک تایپ فیس بسازید، و یا از تایپ‌فیس‌های موجود استفاده کنید.

اگر یک تایپ‌فیس می‌سازید، سعی کنید خیلی مطابق مد روز نباشد زیرا ممکن است از رده خارج شود. سعی کنید ساده و خوانا باشد. به کلماتی که می‌خواهید به تصویر بکشید توجه کنید. اگر با کلماتی غیرمعمول سر وکار دارید، بهتر است تایپ‌فیس شما ساده باشد. اگر کلمات رایجی هستند می‌توانید خلاق‌تر باشید چرا که کلمات شما به راحتی قابل تشخیص هستند.

21. از تایپ‌فیس‌های موجود استفاده کنید

هیچ قانونی وجود ندارد که شما را ملزم کند باید تایپ‌فیس مخصوص به خود را ایجاد کنید. شما می‌توانید از تایپ‌فیس‌های موجود استفاده کنید. حذف، اضافه کردن و یا اتصال قسمت‌هایی از حروف می‌تواند برای ایجاد یک طراحی خاص کافی باشد.

22. از فونت‌های غلط‌انداز بپرهیزید

gimic

وسوسه نشوید لوگوی خود را با استفاده از فونت‌های غلط‌انداز خاص جلوه دهید. تایپوگرافی‌های گول‌زننده بسیاری وجود دارند و به همین دلیل اکثر آنها رایگان هستند. برای اینکه کار شما حرفه‌ای باشد باید از تمامی‌ این نوع تایپوگرافی‌ها پرهیز کنید.

اکثر فونت‌های غلط‌انداز بیش از حد تخیلی و ضعیف هستند و اکنون بیشتر آنها در صدها کارت تجاری کم ارزش به کار می‌روند. برای طراحی لوگو، انتخابی کلاسیک و ساده برای فونت داشته باشید و از آراستگی بیش از حد دوری کنید.

23. فونت و تایپ با برند هم‌خوانی داشته باشد

فونت‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های متفاوت پیام‌های متفاوتی از جمله قدرت، استایل و کلاس، جنبش و تفکر پیشرو را انتقال می‌دهند. بنابراین تنها زیبایی فونت مطرح نیست بلکه کیفیت فونت باید با کیفیت برندی که می‌خواهد معرفی کند هم‌خوانی داشته باشد.

24. تنها با تایپوگرافی لوگو را بسازید

24

شما ممکن است بخواهید یک طرح ساده برای مشتری خود خلق کنید که تنها از قدرت تایپوگرافی در آن استفاده شده است. برای این کار لازم است دانش کاملی در این زمینه داشته باشید. همچنین می‌توانید از لوگوهایی که توسط طراحان برتر خلق شده است الهام بگیرید.

استفاده از فضا در طراحی لوگو

25. درباره فضای اطراف طراحی لوگو فکر کنید

25

اکثر کتاب‌های برند یک منطقه ممنوع را مشخص کرده‌اند. این منطقه فضایی در اطراف لوگو است که نمی‌تواند با چیزی اشغال شود و یکپارچگی لوگو را حفظ می‌کند.

زمانی که یک لوگو طراحی می‌کنید باید به استفاده آن توجه کنید. اگر قرار است طراحی شما در بالای یک تصویر عکاسی قرار گیرد، به مشتری خود نیز در همین حالت طرح را ارائه دهید و تغییراتی که برای این استفاده لازم است را به طور کامل مشخص کنید.

26. فضای منفی استفاده موثر داشته باشید

26

بسیاری از بهترین طراحی‌های لوگو معانی نهفته‌ای در فضای منفی خود دارند. یکی از مثال‌های قدیمی‌ این موضوع لوگوی Fed Ex است که از ترکیب E و x برای ایجاد یک پیکان در فضای منفی استفاده کرده است. مثال‌های بسیاری وجود دارد که لوگو در ابتدا معمولی به نظر می‌رسد اما با دقت بیشتر جزییات قابل توجهی در آن نمایان است.

27. از تکنیک فضای منفی بیش از حد استفاده نکنید

از اصل فضای منفی برای ارزش‌دهی به طراحی خود استفاده کنید اما تنها به این دلیل که توانایی این کار را در خود می‌بینید، اشکال و عناصر تصویری را به فضای منفی اضافه نکنید. به خاطر بسپارید شما به دنبال جذب دیگر طراحان در Dribbble نیستید، شما در حال حل یک مشکل تجاری و ارتقا یک برند در میان مخاطبانش هستید.

***

 

برگرفته از: هزار و یک بوم

طراحی لوگو ارزان و با کیفیت در شرکت تبلیغاتی کِی نگار


طراحی لوگو | طراحی نماد | آموزش طراحی لوگو طراحی ,لوگو ,استفاده ,لوگوی ,فضای ,گرید ,طراحی لوگو ,استفاده کنید ,فضای منفی ,داشته باشید ,برای طراحی ,تایپ‌فیس‌های موجود استفاده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اهنگ اوگلنا خرید اینترنتی پروژه های اکسل و اکسز