به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، تا قبل از شیوع کرونا طرح ممنوعیت به همراه داشتن تلفن همراه در مدارس یکی از اخبار داغ رسانهها بود. دانشآموزان مخفیانه گوشی همراه به مدارس میبردند و دستور کلی وزارت آموزش و پرورش برخورد قهری با این موضوع بود.
اما چطور میتوان فن آوری را سد کرد؟ شیوع کرونا نشان داد که مدرسه باید بتواند آموزش مجازی را در بستر فن آوری پیاده سازی کند. اما این امکان در مدارس کشور فراهم نبود و قرار نبود ویروس کرونایی دانشآموزان را به خانهها بکشاند و مجبورشان کند از همان گوشیهای همراه ممنوع درسهای روزانه را تحویل بگیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در تشریح تمامی تجربیات این مجموعه برای آموزش دانش آموزان معتقد است تیتر صحبتها باید این باشد که آموزش حضوری هیچ جایگزینی ندارد.
احمد ناصری با بیان اینکه آموزش و پرورش ناخواسته به سمت آموزش غیرحضوری رفت یادآور شد که از 15 شهریور ماه و بازگشایی مدارس، برنامههای ویژه تدارک دیده شد و در ابتدا 85 درصد از مدارس شهری و 100 درصد مدارس روستایی و عشایر از این برنامه ها استقبال کردند.
وی با بیان اینکه در ادامه با تشدید بیماری موضوع آموزش غیرحضوری مطرح شد، اضافه کرد: ما از وضعیت سفید تا قرمز ملزم به برنامه ریزی شدیم و 45 درصد دانش آموزان در مهر ماه در مدارس حضور یافتند، هر چند از ابتدا حضور در مدارس اجباری نبود.
این اظهارات در تناقض با نظرات والدین در آن مقطع زمانی است و اعتراضهای مکرر به آموزش و پرورش برای مجبور کردن دانش آموزان به منظور حضور در کلاس درس همچنان در اذهان زنده است، بعد از ابتلای چند دانش آموز و فوت یک معلم باسابقه باعث شد مدارس به کرونا تمکین کرده و جدی تر به سمت آموزش مجازی قدم بردارند.
ضعف زیرساختها یکی از دلایلی بود که در آن مقطع به عنوان یک بام و دو هوایی آموزش و پرورش اردبیل جهت برگزاری کلاس های حضوری و مجازی مطرح میشد.
ضعفی که همچنان به قوت باقی است و به نظر نمیرسد حتی مشکل دیتای یک روستا برای دستیابی دانش آموز به اینترنت و برنامه شاد حل و فصل شده باشد.
اما الزام ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا موجب شد تا کلاسهای حضوری با رعایت پروتکلهای بهداشتی به سمت کلاسهای مجازی تغییر جهت دهد.
پول ماسک دادند اما نه برای دانش آموز
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل میگوید از ابتدای سال 4 وعده سرانه برای تامین اقلام بهداشتی به مدارس استان پرداخت شده است.
ناصری با اشاره به اینکه دو بار و هر بار یک میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شده است، اضافه کرد: بار سوم 700 میلیون تومان و بار چهارم یک میلیارد تومان پرداخت شده و کمک ها بر اساس اعلام نیاز خود مدارس بوده است.
مشاوره درسی آموزش ,مدارس ,دانش ,برنامه ,پرورش ,مجازی ,دانش آموزان ,آموزش مجازی ,درسی پایه ,دانش آموز ,برنامه درسی ,پرورش استان اردبیل منبع
درباره این سایت