یقراری و اضطراب یکی از ارمغان‌های زندگی ماشینی و بلای قرن حاضر است که تقریبا همه افراد ، صرف نظر از سن، شرایط اقتصادی، اجتماعی و . به نوعی با آن دست به گریبان هستند و فراگیری راه های مبارزه و غلبه بر آن از ضروریات است 

وقتی ذهن شما ازیک فکر به فکری دیگر در رفت و آمد است و به نظر می‌رسد که نمی‌توانید خود را ازاین بیقراری نجات داده و آرام کنید،هر نوع اقدام تسکین دهنده ولو کوچک می‌تواند در رسیدن به آرامش، مفید واقع شود. 

بیایید راههای ساده‌ای را بررسی کنیم که می‌توانند گامهایی در کسب آرامش به شمار آیند و بدون نیاز به مصرف داروهای مضر یا احیانا سیگار و دیگر چیزهایی که مردم بعضا به اشتباه، آرامش خود را از آنها می‌خواهند، می‌توانند آرامش را به ذهن و بدن شما بازگردانند. 

1 - بیرون بروید و یک چرخی بزنید 

بیرون رفتن از فضایی که در آن هستید و قدری پیاده‌روی، دوی آرام یا دوچرخه سواری زیر نور آفتاب می‌تواند شما را از فشار تنش خارج کرده و انرژی لازم برای شروع دوباره را به شما بدهد. هر نوع فعالیت فیزیکی موجب آزادسازی هورمون‌های آندروفین و سروتونین در بدن می‌شود. این هورمون‌ها واکنش شیمیایی طبیعی بدن هستند که کمک می‌کنند شما دوباره احیا شوید و باعث افزایش تمرکز و حافظه شده و حتی کمک می‌کنند تا خواب بهتری نیز داشته باشید. 

2 - رادیو را روشن کنید و به یک موزیک دلخواه‌ گوش کنید زیرا موسیقی غذای روح است 

تحقیقات مختلفی نشان داده است که گوش کردن به موسیقی در زمان اضطراب و استرس، می‌تواند به آرامش کمک کند. طبیعت موسیقی آرامش بخشی آن است. 

توجه داشته باشید که شکل پر هیجان آن می‌تواند دقیقا تاثیر عکس داشته و خود موجب ایجاد تنش و استرس شود. موزیک ملایم و متعالی، بهترین گزینه برای کسانی است که در جستجوی آرامش هستند. 

3 - چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و یک دوش آب گرم خوب بگیرید 

بعد از یک روز آشفته، خود را به یک وان پر از آب گرم برسانید. مقداری روغن اسطوخودوس هم برای آزامش بیشتر به آن اضافه کنید و در آن بنشینید. آن قدر در وان بمانید تا به آرامش برسید. 

4 - تنفس عمیق تاثیر شگفت انگیزی دارد 

وقتی دچار استرس و اضطراب می‌شوید، نفس عمیق بکشید، هوا را داخل ریه خود نگه دارید و بعد با فشار تخلیه کنید. به این شکل اکسیژنی که به داخل بدن می‌کشید، تاثیری آرامش بخش بر بدن دارد، پس بنا بر این تکرار آن می‌توانید تاثیر خوبی بر رفع تنش داشته باشد. برای تاثیر بهتر و بیشتر تمرینات تمرکز و مدیتیشن را هم انجام دهید. خود را از فضا و مکان تنش‌دار دور کرده و مرتب نفس‌های عمیق بکشید. 

5 - با یک دوست مورد اعتماد یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید 

اضطراب‌ها و نگرانی‌های خود را با حرف زدن از سینه بیرون بریزید. اما به خاطر داشته باشید ممکن است شما را پند و اندرز بدهند بدانید که این چیزی است که خود خواسته اید. 

6 - از تصورات خود استفاده کنید 

یک باغچه کوچک برای خود درست کنید و در آن گل‌های خوش رنگ و زیبا بکارید. یک کتاب خنده‌دار بخوانید یا حتی چنین مطالبی بنویسید. نقاشی بکشید. عکاسی کنید. گل بچینید و به شیوه‌هایی فکر کنید که ذهن و روح شما را تازگی بدهد. 

هر زمان که احساس کردید به دقایقی نیاز دارید تا کاری کنید که استرس و اضطراب از شما دور شود حتما این زمان را به خود بدهید. اشتباهی که اغلب مرتکب می‌شویم این است که فرصت احیای دوباره به خود نمی‌دهیم و این کار نه تنها به خود ما بلکه به اطرافیان ما نیز آسیب می‌زند. تمدد اعصاب خودخواهی نیست بلکه یک شیوه درست رفتاری است.


چگونه استرس خود را کاهش دهیم و شادی بیشتر داشته باشیم آرامش ,داشته ,استرس ,می‌تواند ,اضطراب ,تاثیر ,داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود نرم افزار سرخطی سهام برای اندروید 6167 پی سی دانلود دانلود کلیپ جدید پایگاه خبری خبریفا پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان Samantha5m3k8 Tapak مبل راحتی