به نام خدا

بیست عامل نابودی استارت آپ ها

حتما شنیده اید که حدود 90 درصد استارت آپ ها به اهداف خود نمی رسند و پس از مدتی به اجبار اعلام شکست می کنند. این مسئله برای افرادی که قصد راه اندازی استارت آپ جدیدی را دارند بسیار حائز اهمیت می باشد که عوامل را چگونه جلوگیری و یا کنترل کنند. اگر شما هم ایده خوبی برای اجرا دارید این مقاله را از دست ندهید!

1 : عدم نیاز بازار

توجه و مطالعه بازار اولین قدم برای بررسی آینده استارت آپ می باشد. بسیار از مواقع خدمت با محصولی ارائه می شود که در بازار متقاضی زیادی ندارد همین علت می تواند موجب نابودی سرمایه گذاری شما باشد پس حتما توجه کنید.

2: کمبود منابع مالی

ابتدا ممکن است سرمایه اولیه برای راه اندازی شرکت نوپا نداشته باشید اما مهم تر از سرمایه اولیه ، مدیریت سرمایه می باشد. هنگامی که به مرحله سود دهی و بازگشت سرمایه نرسیده اید در مصرف منابع خود حساسیت بیشتری به خرج دهید.

تصویر مرتبط

3: تیم نادرست

شما برای موفقیت نیاز به یک تیم پر انگیزه ، با نشاط و پرتلاش نیاز دارید. اگر هر کدام از این ویژگی ها در هسته اولیه شما کمرنگ باشد با مشکلات جدی و عدیده ای مواجه می شوید. نیاز های مالی از روش های مختلفی می تواند تامین شود اما تیم ناهماهنگ صدمات جبران ناپذیری به شرکت نوپای شما وارد می کند.

4: عدم تحلیل رقبا

ممکن است هنگامی که به جایگاه خوبی رسیدید رقبای خود را نادیده بگیرید و از آنها غافل شوید. آفت این قصه زمانی که رقبا با شتاب زیادی در حل نزدیک شدن و عبور از شما باشند بسیار دردناک خواهد بود!

5: قیمت های نامناسب

در ابتدای مسیر هنگامی که هنوز آنچنان شناخته نشده اید و برند خود را در بازار نساخته اید مشتری حتی برای کالا یا خدمات با کیفیت شما هزینه چندانی پرداخت نمی کنند. پس برای قیمت های بالا عجله نکنید و صبور باشید.

6: محصول یا خدمات ضعیف

مشتریان همیشه علاقه دارند با یک نوآوری خلاقانه مواجه شوند. یکنواختی دائم محصول ، خدمات و حتی قیمت ها انگیزه ی جدیدی برای مشتری ایجاد نمیکند! باید تلاش کنید حداقل مشتری را ترغیب کنید تا شما را دنبال کند.

7: نبود استراتژی

هر کسب و کاری برای تداوم رشد نیاز به استراتژی معین دارد. برای کسب بازار و کنار زدن رقبا در صورتی که استراتژی خاصی ندارید بیشتر شبیه شوخی نه چندان خوشایندی می باشد!

8: تبلیغات نا به جا

شما باید جامعه هدف خود را مشخص کنید و متناسب با آنها تبلیغات خود را برنامه ریزی کنید. برای مثال در صفحات اجتماعی که مخاطبان خانم بیشتری دارند نمی توانید جامعه آقایان را هدف بگیرید یا بالعکس.

9: بی توجهی به مشتری

عدم توجه به کسب رضایت مشتری همواره یکی از دلایل سقوط استارت اپ ها بوده است. فراموش نکنید هر چه دارید به برکت وجود مشتری هایتان می باشد.

10: معرفی بی موقع محصول

اجازه دهید این مورد را با مثال ساده ای به شما بگویم. فرض کنید لباس تابستانی در زمستان معرفی شود واضح است مشتریان که مطابق نیاز خود می کنند توجهی زیادی به محصول شما نمی کنند.

نتیجه تصویری برای عامل نابودی استارت آپ ها

11: کمبود انگیزه

فرسایشی شدن کار همیشه می تواند عاملی مهمی برای کمبود انگیزه و سپس کم کاری بشود حتما توجه داشته باشید تیم خود را با فعالیت های گوناگون پز انگیزه نگه دارید.

12: ناهماهنگی سرمایه گذران

باید توجه داشته باشید نمی توان همزمان نظرات چندین فرد یا گروه را با یکدیگر اجرا و رضایت همگی را کسب کرد بنابراین نیاز دارید نظرات و ایده های مختلف را از فیلتر خودتان عبور دهید و سپس تصمیم گیری کنید.

13: تغییر نادرست مسیر

حدود ده درصد از کسب و کار ها به علت تغییرات نادرست مسیر به کلی باعث نابودی خود می شوند.

14: نبودن اشتیاق

وجود اشتیاق به کار لازمه ی ادامه ی آن کسب و کار است.

اینکه شما بعد از مدتی نسبت به کارتان سرد می شوید نمی توانید توقع داشته باشید آینده ی کاری خوبی در پیش رویتان باشد.

15 : موقعیت مکانی بد

 9% استارتاپ ها با این چالش مواجه می شوند.

به این معنا که یک کار در جایی قرار می گیرد که هیچ ایده و خلاقیت برای آن وجود ندارد.

16 : کمبود سرمایه و علاقه ی سرمایه گذار  

برای هر استارتاپی قبل از شروع باید بودجه ی مناسب در نظر گرفته شود وگرنهدر میانه های راه با شکست مواجه می شود.

17 : چالش های قانونی غیر منتظره

حداقل 8% کسب و کار درگیر این مسائل می شوند.

در حین کار ممکنه به یک سری چالش هایی بر بخوریم که ما را از مسیر اصلی و هدفمان دور بکنه.

در صورت مقابله نکردن با آن ها مشکلات زیادی به وجود می آید.

نتیجه تصویری برای عامل نابودی استارت آپ ها

18 : استفاده نکردن از شبکه های عامه

اگر بنیان گذاران به اندازه ای که از ارتباطات خودشان استفاده می کنند از ارتباطاتسرمایه گذاران استفاده نکنند عملا نمی توانند تراکنشی را جذب کنند .

19 : استیصال و بی رقمی

بر اساس آمار های گرفته شده 8% کسب و کار به این مشکل دچار می شوند.بنیان گذاران عموما زندگی متعادلی ندارند. درگیر شدن بین موضوعات و چالش های مختلف عموما باعث استیصال و بی رقمی در آنان می شود.

20 : تغییر مسیر و نداشتن استراتژی

فقط یک ایده برای یک استارتاپ کافی نیست.هدف و بعد از آن داشتن یک استراتژی قوی که در میان مسیر همه چیز بر اساس آن پیش برود لازمه ی ادامه ی بقا شما در بازار است .

 

 


vc-startup سرمایه ,مشتری ,بازار ,استارت ,مسیر ,شوند ,داشته باشید ,توجه داشته ,نادرست مسیر ,بنیان گذاران ,کمبود انگیزه ,توجه داشته باشید ,عامل نابودی استارت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

روانشناسی مدرن آی تی پارسی news توپ بلاگ - آهنگ جدید نهالستان تخصصی نهال آوید صنعت زیرک باش زبان فارسی - پایگاه مهدوی پایا | Paya313110 ایرونی