نگاهی به مدیریت شبکه های سازمانی

نگاهی اجمالی به مدیریت شبکه‌های Enterprise

برای سال‌های زیادی دپارتمان‌های IT تلاش فراوانی به‌منظور مدیریت زیرساخت خود اعم از سرورها و کاربران خود انجام دادند، همچنین شرکت‌های بسیاری جهت رفع این نیاز بسیار مهم تلاش کردند و ابزارهای بسیاری را جهت ارائه به مدیران IT معرفی کردند. اما مدیران IT به این مطلب پی بردند که هر محصولی که در سازمان خود استفاده می‌کنند توسط محصول خاص خود قابل مدیریت و مانیتورینگ می‌باشد، بنابراین مدیران IT برای مانیتورینگ و مدیریت هر قسمت از شبکه سازمان خود باید یک محصول به‌صورت جداگانه تهیه‌کرده و از آن استفاده کنند، محصولاتی که کارهای متفاوتی را با عملکرد یکسان انجام می‌دادند. باوجود چندین محصول و Agent هر یک از محصولات مدیریت و مانیتورینگ این محصولات مدیریتی و مانیتورینگ خود یک معضل برای مدیران و دپارتمان‌های IT به شمار می‌رفت.

به‌عنوان‌مثال مدیران IT باید از یک محصول جهت انتشار به‌روزرسانی‌ها استفاده می‌کردند از یک محصول برای مدیریت کاربران از یک محصول مانیتورینگ زیرساخت، از یک محصول کاملاً متفاوت جهت کنترل کاربران و از محصولات دیگر جهت تهیه Backup و Recovery آن‌ها و محصول جدای دیگری برای مدیریت امنیت کاربران استفاده می‌شد. هریک از این محصولات نیز دارای کنسول مدیریتی و متفاوت خود بود و بر روی سیستم‌های جدا باید نصب و راه‌اندازی می‌شد.

 

به‌منظور رفع نیازهای مدیران IT مایکروسافت محصول SMS را معرفی کرد که متأسفانه این محصول با توجه به نقص‌ها و عیب‌های زیادی که داشت موردتوجه قرار نگرفت و به‌عنوان یک شکست برای مایکروسافت تلقی شد. اما مایکروسافت دست از تلاش برنداشت. با ارائه مجموعه System Center توسط غول نرم‌افزاری دنیا مایکروسافت مشکلات مدیران IT در حوزه مدیریت و مانیتورینگ را برطرف کرده و به مدیران IT این امکان را می‌دهد تا نیازهای خود را توسط یک مجموعه مدیریتی و مانیتورینگ برطرف کنند. به‌این‌ترتیب بود با معرفی نسخه‌های جدید System Center انقلابی در عرصه مدیریت و مانیتورینگ شبکه‌های کامپیوتری کوچک و بزرگ صورت گرفت.


خدمات شبکه،مجازی سازی،مایکروسافت مدیریت ,محصول ,مانیتورینگ ,مدیران ,مایکروسافت ,کاربران ,system center ,برای مدیریت ,مدیریت شبکه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ایران نتورک آی انشا | انشا من 75Fornearl مدل مانتو پینک دانلود | دانلود فیلم ایرانی و دانلود سریال ایرانی ܓ✿خلوتگه دلܓ✿ هر چی که بخوای فروشگاه خرید اینترنتی پوشاک هودی پافر سویشرت زمستانی 2021 -بارکدخوان-بارکد پرينتر-زبرا-وکس-وکس رزين-کارتريج hp- تهران